keskiviikko 4. tammikuuta 2017

Heippahei 2016

Ajattelin ensin etten kirjoita minkäänlaista vuosikoostetta viime vuodesta, niin kuin on tapana ollut, sillä vuosi 2016 oli nimittäin surkein vuosi, mikä mun mieleen muistuu. Oon niin iloinen että vuosi vaihtui, sitä oon ehtinyt jo odottaa! Jotenkin vuoden vaihtumisen myötä tulee aina sellainen olo, että kaiken voi aloittaa puhtaalta pöydältä, vaikkei todellisuudessa mitään maagista tapahdukaan joulukuun vikan ja tammikuun ekan päivän välillä. Vaikka vuodesta 2016 jäi mulle päällimmäisenä mieleen vastoinkäymiset ja surut, niin ajattelin koittaa kaivella koostetta niistä vuoden kivoista hetkistä tänne. Koska onhan niitä nyt vaan paljon kivempi muistella ♥

kollaasi1

Vuosi alkoi lomaillen, sillä meidän koulu jatkui vasta tammikuun loppupuolella, kuten tänäkin vuonna. Alkuvuodesta kirjoittelin blogia ahkerasti ja samalla tuli myös otettua kuvia jonkin verran. Vielä tammikuussa mulla oli pitkät punaiset hiukset, mutta helmikuussa marssin parturiin. Mun hiukset koki varmaan radikaaleimman muutoksen ikinä, kun pitkä punatukka vaihtui bruneen polkkatukkaan. Hiustenleikkuuta ei oo kyllä tarvinnut katua, vaikka nyt onkin jälleen kasvatusurakka menossa. 

Alkuvuonna oli kai taas kuvista päätellen jonkinmoinen terveysintoilukausi menossa, niin kuin varmaan aina tammikuussa? Sellainen ois kyllä tarpeen nytkin joulun herkuttelujen jäljiltä... Alkukeväästä koitin myös hieman sisustaa meidän kämppää, shoppailin, vietin ystävänpäivää Jannen kanssa ja kävin useamman reissun kotona Nivalassa. Opiskelut jatkui talviloman jälkeen englannin kielisinä, mikä tuotti aikamoisesti harmaita hiuksia, mutta siitä kuitenkin selvittiin! Mun kevääseen kuului myös stressi kesän töistä, joka kuitenkin loppui onnellisesti huhtikuussa, kun sain tietää saaneeni töitä koko kesäloman ajalle.

kollaasi4

Koulu loppui toukokuun loppupuolella ja muutettiin Jannen kans Nivalaan. Mulla kerkes olla kaks lomapäivää ennen kuin työt kaupan kassalla alkoi. Vietettiin koko kesä Nivalan keskustassa pienessä kaksiossa asustaen. Kesä menikin suurimmaksi osaksi töissä, ja viikonlopputöiden vuoksi oli tosi hankalaa ehtiä tekemään mitään kummempia kesäreissuja. Juhannusta käytiin kuitenkin viettämässä porukalla mökkeillen Rukalla ja yks reissu Kalajoen rannalle tehtiin Jannen kanssa. Heinäkuussa järjestettiin myös yllärisynttärit meidän kaverille porukalla.

Kesän, ja oikeestaan koko vuoden kohokohta oli mun kesän lomaviikko. Työt loppu viikkoo aiemmin kun mun koulu alkoi, ja tuo väliviikko oli kyllä kerrassaan huippu! Lähdettiin meidän äidin ja Tapion kanssa käymään miniristeilyllä. Ajettiin yöllä Turkuun ja noustiin aamulla laivaan. Vuorokausi vietettiin laivalla ja aamulla ajettiin Lempäälän Ideaparkin kautta kotiin. Oli ihanaa viettää laatuaikaa porukoiden kanssa ♥ Sieltä kotiuduttuani ehdin olla pari päivää kotona, kunnes lähdettiin Jannen kans Alajärvelle mökkeilemään aivan ihanaan mökkiin! Mökiin kuului ulkosauna ja palju, joista otettiin kyllä koko ilo irti, ja rentouduttiin pitkän työkesän jälkeen. Toisena mökkipäivänä saatiin myös joukko kavereita meidän kanssa mökkielämästä nauttimaan. Meillä tosiaan tuli Jannen kanssa heinäkuun lopulla 5 vuotta seurustelua täyteen, ja molemmilla meillä on kesän lopulla tai oikeastaan alkusyksystä synttärit, niin päätettiin juhlia kaikkea samalla kertaa tuolla mökkireissulla :)

kollaasi3

Mökkeilyn jälkeen koittikin paluu takaisin Rovaniemelle. Ihana äiti lähti viemään mut takaisin sinne, niin ei tarvinnut yksin matkustaa! Janne tuli viikon päästä perässä. Koulu jatkui kolmannen opintovuoden merkeissä paljon kivempana kuin keväällä, ja aika meni ihan tosi nopeesti syyslomaan. Syysloma vietettiin kokonaisuudessaan Nivalassa. Loppuvuosi menikin sitten joulua odotellessa, ja joululomaa ollaan nyt vietetty perheen luona kotona muutama viikko.

Huhh tuntuu että tästä tais tulla melkoinen kilometripostaus! Mutta tiivistettynä haluun sanoo kiitokset niille ihanille, jotka on pysyneet mun vierellä koko viime vuoden, sekä uusille tuttavuuksille, joita vuosi toi tullessaan♥  Vuosi 2016 ei todellakaan ollut mun vuosi, mutta toivon että se kuitenkin ois jotain mulle opettanut. Oon myös toiveikkain mielin suuntaamassa kohti vuoden 2017 juttuja, melko isoja elämänmuutoksia on ainakin luvassa tänä vuonna!

Ihanaa ja onnellista vuotta 2017 teille kaikille! ♥


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Powered By Blogger